Julafton...

Jag vaknade upp på julafton hos morfar och mormor och det coola är att jultomten visste att jag var där. När jag vaknade så låg det ett paket under sängen. Det var ett kastrull-set men kastrullerna var inte lika stora som de jag brukar dra runt på hemma. Jag fick en visp, stekspade- mamma tjatar på att hon vill ha stekt ägg, vad är det?

Vi vaknade lite sent så vi fick bråttom mormor stoppade ner mig i vagnen och vi tillsammans med M&P gick iväg det gick jättefort i vagnen.

Vi kom in i kyrkan och precis när vi satt oss så lät det jätte mycket, mamma sa lyssna på klockorna! Det lät verkligen jättemycket...

När vi gick in i kyrkan så fick jag välja ett djur som jag ville ställa i julkrubban...
 
Mamma sa att jag valde en Bisonoxe och pappa bara skrattde och skakde på huvudet. Jag vet ju att det inte fanns några bisonoxar i julkrubban men mamma vet ju inte sånt... Det är ju en vanlig ko!

Sen gick jag och mormor fram till krubban och fick titta på alla andra som la sina djur där.


När jag och mormor hade ställt dit våran ko så blev det lite långtråkigt...
   
Det var ju så kul eftersom jag hittade ett trappsteg bredvid prästen så jag hade att göra samtidigt som jag lyssnade på prästens ord om Julen....


Sen fick alla gå o titta på julkrubban även de vuxna som hade suttit stilla i kyrkan...


Sanden som alla stod i var lite äcklig, den tog jag i en gång men ALDRIg igen.... USCH va den var snubbig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0