payback.blogg.se/tvillingarna

Här tänkte jag uppdatera de som vill följa oss mot vår dröm att få tre barn varav en är Lucas och de andra två ligger i magen!

Den 12 oktober åkte Lucas

Publicerad 2013-01-06 14:23:52 i Min vardag,

till morfar och mormor så de skulle få skämma bort honom lite innan vi åkte till Thailand i tre veckor. På vägen hem från att lämna honom så hämtade jag Patrik och vi bestämde att vi skulle åka till ICA för att handla god grill mat och äta mat framför tv:n. Vilket är en lyx som försvinner  i och med barn.
 
När vi kom in på ICA så sa jag till Patrik att du får köpa ett gravtest, P: varför då? J: Nej men jag vet inte riktigt, brösten ömmar och jag tror att jag skulle ha mens i tisdags. Jaja... Köp tvåpack det behövs alltid! ;)
 
Vi handlade god mat och en massa goda snacks. Denna helg som barnlediga hade vi inga planer förutom att vi skulle äta "brunch med bubblor" på lördagen. Som var en av de fina bröllopspresenterna som vi fick. Sen skulle vi bara njuta av att inte ha några måsten.
 
När vi kom hem så sa jag i min iver: Åååå öppna den här flaskan rödvin så det blir perfekt tills vi ska äta, åååå vad det ska bli gott!!! Då säger Patrik men ska inte du kissa?
 
Jag bara tittar på honom och kopplar verkligen inte och undrar VARFÖR bryr han sig om när jag kissar och inte? Och tänker bara på vinet som ska öppnas. Så säger Patrik, är det inte bättre du kissar på stickan innan vi öppnar flaskan annars dricker jag rödvin och du får titta på. Och DÅ KLICKAR det!
 
När det blev dags att kolla stickan så ropade jag på Patrik:
Från det att man doppar stickan så tar det 2 min innan man "ska" läsa av resultatet. Med Lucas så tog det 1 sekund så var det ett kraftigt PLUS. Så P och jag står och tittar på stickan och när testrutan är ifylld och det inte syns någon plus så säger jag: Nähä inte denna månad heller. Och vänder mig om och är på väg till maten och vinet. Då säger Patrik:
 
Men vad är det där för något?
 
Jo visst var det.... ETT STORT BLÅTT PLUS!
Detta är det andra testet som jag tog två dagar senare- ville vara säker på att det inte var något fel på det första testet! Jaja jag vet att jag är konstig... ;)
 
Det häftiga med denna helg var att eftersom Lucas var hos morfar och mormor och busade en massa så fick vi chansen att bara njuta av att vi ska få ett barn till! Lördag lunch när vi var på brunchen så drack jag ett glas bubbel och vi firade vår stora lycka! Så häftigt att vi lyckades bli gravida igen och en av de häftigaste sakerna är att det är ett bröllopsbarn!
COOLT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny Hamann

Jag är 38 år, nygift med Patrik och har en underbar son på 2 år, Lucas. Nu har jag också turen att vara gravid med tvillingar! Jag jobbar som restaurangchef på Solvalla, vilket är en stor travbana i Stockholm. Jag har också två mammor, tre pappor och tre syson! Jag älskar min familj, min släkt, mitt jobb och framförallt min vardag! Den är GULD som jag skulle uttrycka mig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela